středa 21. prosince 2016

Literární úspěchy 2016

Začátek letošního roku pro mě byl dost těžký z hlediska nálady, zdraví, starostí a bůhvíčeho, což se projevilo i na mé literární činnosti – několik měsíců jsem na psaní ani nesáhla. Až během jara jsem se dokázala nějak srovnat se vším kolem a hlavně sama se sebou a k psaní jsem se vrátila.
Šlo to ztuha, a proto je pro mě velkou radostí, že během roku se nashromáždily alespoň tři povídky, které se v soutěžích dostaly vysoko.


LZE JI ROZETNOUT
1. místo v soutěži Zákon smyčky

Kdysi dávno byl Kardalův rod postižen strašlivou kletbou – každý z jeho rodiny pociťuje neodolatelnou touhu po lidském masu. Kardal se rozhodne kletbu zlomit. Velkou oporou jsou mu přítel Reda a jeho milovaná žena Lini.
Příběh každého jedince v jejich rodě se opakuje ve stále stejné smyčce zabíjení a šílenství. Ale každou smyčku lze přece rozetnout.

Tvůj otec není žádná stvůra. Jí maso - lidské maso - jenom když je to nezbytně nutné. Ano, já vím, co dělá Ton. Ale to ty nemusíš. Bude ti stačit kousek, občas. Já vím, že se bojíš, že budeš terorizovat svoje lidi, ale…“
Ty mi říkáš, po tom všem, co už jsem vydržel, abych začal žrát lidi?“ Bylo to jako zásah něčím těžkým do hlavy a do hrudi. Kardalovi se začalo těžce dýchat. A ukojená chuť na krev se znovu začala ozývat.
Reda pomalu přikývl, jako by si nevšiml jeho šoku. „Přísahal jsem ti, že tě zabiju, když se z tebe stane krvelačné monstrum. Mám právo bránit ti v tom, abys dobrovolně zešílel.“

Tato povídka byla zároveň publikována na webu Nevšední svět (www.nevsedni-svet.cz).

LOUTNA HRÁLA TESKNĚ
1. místo v soutěži Zpívající věže (téma: Struny osudu)

Cizinec, který sám procestoval téměř celý jeden svět, hnán neštěstím a lidskou pověrčivostí z jednoho místa na druhé, posílá ze svého útočiště u horkých pramenů, poslední dopis. Jeho slova se dostanou na křídlech Melodie až k dívce Záři, žijící v polototalitní a izolacionistické říši.
Melodie se vrátí k cizinci s dalším dopisem a potom znovu najde Záři. Jejím prostřednictvím jsou vyprávěny dva celé lidské osudy.

Prchali jsme s otcem před muži jednoho mocného otrokáře a nebe bylo jasné. Hvězdy zářily tak, že se téměř zdálo, jako by byl den. To pro tvé jméno to zmiňuji, Záře. Vypadalo to, že hvězd je mnohem víc – jako by se ten večer objevovaly nové. Tam někde vysoko nad námi tu noc, kdy zatkli mého otce, vznikaly nové světy. Lepší než je ten náš, Záře. Vím to. Pamatuji si to jasné hvězdné nebe – nikdy předtím na něm nebylo tolik nových hvězd. A všude tam jsou životy šťastnější než ty naše.
Je tohle naděje, Záře?
Přál bych si, abys namalovala tenhle obraz, miláčku. Přál bych si vidět, jak maluješ nebe plné neznámých hvězd.

ÚČEL I JED POSVĚTÍ
6. místo v soutěži Poviedka Istroconu (téma: první kontakt)

Každý lid občas potkají zlé časy. Když se z velkých děr začnou hrnout vysoké podzemní bytosti a na povrchu se začnou prohánět jejich podivuhodné stroje, nastane pro lidi peklo. Někteří bojují a jiní kolaborují.
Ti kteří bojují, přináší smrt – pomsta za odboj je vždy krutá. Ti, kteří se podvolili, přináší smrt – nečinnost dovoluje okupantům zabíjet nevinné. Kteří jsou lepší? Kdo má pravdu?
Travičská aféra, která v hlavním městě propukne, donutí každého, aby si na tyto otázky odpověděl.

Ukázali ti ty mrtvé?“ odpověděla otázkou.
Nemuseli mi je ukazovat, jsou všude!“ odsekl jsem podrážděně. Proč nemohla pochopit, že i oni musí něco obětovat?
Myslím Podzemní,“ upřesnila. „Ty otrávené.“
Zůstal jsem s otevřenými ústy. Pravda byla, že jsem neviděl jedinou oběť travičské aféry, kterou jsem měl vyšetřovat. Byl jsem si jistý, že ani Hodural neviděl žádného Podzemního nataženého na lopatkách… Naprázdno jsem polknul.
Chceš říct, že… že žádní nejsou?“


Žádné komentáře:

Okomentovat